JE MENSEN ZIJN JE MARKETING

Maak van medewerkers ambassadeurs. Vanuit kennis en persoonlijkheid claimen zijn tought leadership en trekken klanten als magneten aan.

Alles draait om diepere inzichten in menselijke waarheden. Als jij aansluit op de beleefwereld van je doelgroep, creëer je interactie. En algoritmes draaien op engagement. Laat je verhaal vertellen door ambassadeurs: van je eigen mensen tot micro- en nano-influencers. Inmiddels wordt 75 procent van het marketing- en communicatiebudget binnen bedrijven uitgegeven aan branding en inbound marketing. Omdat ze snappen: 1. langetermijn werkt en 2. de kracht van de meest waardevolle ambassadeur: de medewerker. Je moet alleen wel begrijpen hoe je dat potentieel kunt maximaliseren. 

 

Employee advocacy is het faciliteren, activeren en motiveren van medewerkers om relevante content te delen binnen hun eigen sociale netwerken. Door je medewerkers te helpen met hun personal branding en een podium te bieden, creëer je een nieuwe vorm van mond-tot-mondreclame. Wij laten je zien hoe je hier effectief mee aan de slag gaat. 

Mensen praten graag met mensen. Niet met organisaties.

 

En volgen dan ook liever persoonlijke accounts dan bedrijfsaccounts. 93% van de oriëntatie begint met een zoekopdracht in Google of via social media. 70% van het salesproces speelt zich online anoniem af, voor er persoonlijk contact is en gaat op zoek naar ervaringen van anderen, via social media (waarbij ze vrienden en familie het meest vertrouwen. Maar liefst 92% tegenover 5% organisch bereik van een bedrijfsaccount). 

Daarom is het van belang dat organisaties van medewerkers ambassadeurs maken. Mensen met een visie, met kennis en die met trots en in alle openheid zichzelf laten zien en verhalen delen. Online kan dit erg krachtig zijn. De essentie van social business is dat medewerkers social media zelf omarmen en inzetten, vanuit hun kracht als individu. Dat gaat niet alleen om vaardigheden, kennis en technologie, ook om vertrouwen. Zij maken impact op alle stakeholders. Medewerkers zijn de nieuwe marketing en zijn online beter dan de organisatie. Niet als levende billboards, maar vanuit hun unieke kennis en persoonlijkheid. Employee advocacy (ambassadeurschap) is een essentieel onderdeel van de organisatie: “het motiveren, activeren en faciliteren van medewerkers om relevante content te delen binnen hun eigen persoonlijke social medianetwerken.” Maak een magneet van je mensen en trek de juiste stakeholders naar je toe.

 

Tijdens deze workshop van vier uur neem ik jullie mee in de wereld van Employee Advocacy en Personal Branding. We werken een ambassadeursplan uit voor jouw organisatie en je krijgt de tools aangereikt om direct aan de slag te gaan met de personal brands van jouw medewerkers. Natuurlijk bespreken we vooraf de wensen en help ik je na de workshop het plan van strategie naar operationeel uit te werken. Een concreet en activerend plan voor het komende jaar om 202% beter te presteren. Met mooiere resultaten dan je ooit had durven dromen. 

Medewerkersbetrokkenheid. Als je investeert in hun personal brands.

Ambassadeurschap. Medewerkers delen jouw content op persoonlijke titel.

Sterke persoonlijke merken. Gekoppeld aan het merkverhaal.

Social business. Vanuit de kracht van de individu.

Meer autoriteit. Medewerkers delen hun visie en expertise.

Vertrouwen. Mensen praten met en volgen mensen.

Groei. Maak gebruik van de persoonlijke netwerken van medewerkers.

Meer interactie. En betere resultaten als gevolg.

Prijs: € 3.500,-

WEETJES

561%

MEER BEREIK 

Als content wordt gedeeld door medewerkers dan van de bedrijfspagina

24X

MEER GEDEELD

Een post van een persoon ten opzichte van een bedrijf

83%

VERTROUWD

Familie en vrienden. Slechts 33% vertrouwt een bedrijf.  

50.000

VOLGERS

Moet je als bedrijf hebben om 1.500 mensen te bereiken. Dat kan ook met 5 ambassadeurs. Zij bereiken gemiddeld 317 mensen. 

202%

BETER RESULTAAT

Bij bedrijven die medewerkers hierin faciliteren en betrekken