Branding & Content strategie

“Branding is what people say when you’re not in the room”

 

Leiderschap, doel, zichtbaarheid en snellere groei met een duidelijke merk- en contentstrategie.

Een sterk merk begint met leiderschap. Het gaat er niet om hoe jij jezelf of jouw organisatie ziet. Het gaat erom hoe de wereld jou en jouw organisatie ziet. Wees duidelijk en eerlijk over wie je bent als organisatie en waarvoor je staat. Consistentie en authenticiteit helpen hierin. 

 

Vaak zit dit al verankerd in de DNA van jouw organisatie en in de persoonlijkheden van jouw mensen. Daar gaan we mee aan de slag. Wat maakt jullie onderscheidend? Own het. Vanuit een duidelijke richting en belofte is het eenvoudig een aantal strategische contentthema’s te definiëren waarbij de corporate story wordt gematcht aan de persoonlijke verhalen. Zodat het klopt, voor alle stakeholders. 

 

“Brand yourself, before others brand you”

 

Zorg dat mensen zich met je kunnen identificeren. Door 365 dagen per jaar waarde voor jouw doelgroep toe te voegen bouw je aan duurzame relaties die jouw bedrijf laten groeien. Contentmarketing draait om jouw doelgroep laten zien dat je hun vragen en uitdagingen snapt door er antwoord op te geven met relevante content. We koppelen simpelweg jouw merkverhaal aan de uitdagingen van jouw doelgroep. Je positioneert jezelf als thought leader. Mensen vertrouwen je en gaan van je houden als ware merkambassadeurs. 

 

Strategische sessie en uitwerking

We starten met een strategische brainstorm Een sessie van vier uur waarin we aan de slag gaan met: Wat beloven wij de wereld? Waar staan we voor? Wat is onze tone-of-voice. Waarom doen we wat we doen en voor wie? En vooral: waarin onderscheiden we ons van de rest? Vanuit een duidelijke belofte definiëren we een aantal strategische contentthema’s om consistent en consequent vanuit de organisatie uit te dragen. Hoe kunnen we die laden? Waar kunnen we over schrijven, hoe vaak en via welke kanalen? 

 

We maken samen het merkverhaal met contentthema’s en concrete onderdelen en haakjes die ik achteraf uitwerk, inclusief een globaal contentkalender en afspraken ‘wie doet wat’ zodat jullie direct en concreet aan de slag kunnen. 

 

Vervolgens gaan we in de sessie aan de slag met Personal Branding. Ik start met inspiratie over het slim ontdekken en uitdragen van een personal brand. In een reeks opdrachten en vragen neem ik jullie mee in het bepalen van jullie expert topics en het uitwerken van jullie personal pitch, zowel offline als online op socialmedia te gebruiken. We matchen de personal stories aan de company story en de contentthema’s. Zodat het klopt voor alle stakeholders. Ook gaan we in op het goed invullen van een LinkedInprofiel om goed zichtbaar en bereikbaar te zijn. En hoe je door middel van contentcuratie zichtbaar kunt blijven. 

 

Voor drie mensen naar keuze werk ik een persoonlijk LinkedInrapport en artikel of post op basis van een interview uit voor een goede kick-start. 

Visie. Een sterk merk begint met leiderschap.

Contentplan. Weet precies wat je moet zeggen, hoe en waar.

Onderscheidend. Door jouw identiteit, drijfveren en visie.

Trek klanten aan. Doordat je weet wat zijn uitdagingen zijn.

Richting. Geen goede reputatie zonder een duidelijke richting.

Zichtbaar. Claim thought leadership en bouw aan vertrouwen.

Groei. Trek klanten aan die zich met je identificeren. 

 

Prijs: € 3.500,-

RDL_18_05_18_018-47.jpg